Lato nas rozpieszczało słońcem, ciepłem, długimi dniami. Jesień to pora pochmurnych dni, deszczu i wilgoci. Taka aura sprzyja przeziębieniom i depresji. U kobiet często pojawia się niedobór żelaza. Wszyscy mamy dyskomfort psychiczny i fizyczny.

Niedokrwistość często spowodowana jest brakiem żelaza. Ryzyko anemii zwiększają obfite miesiączki i drastyczne diety. Wiek kobiety też ma znaczenie. Często po czterdziestce pojawiają się mięśniaki, które mogą zmniejszać zawartość żelaza we krwi. Za mała ilość tego pierwiastka blokuje transport tlenu do komórek, czego skutkiem bywa zmęczenie i gorsza odporność.

Zacznijmy od spożywania produktów poprawiających naszą kondycję.

Winogrona – spożywanie zwłaszcza ciemnych, bo są bogate w żelazo, czyli podstawowy składnik hemoglobiny wiążącej tlen we krwi. Jasne zwiększają wchłanianie żelaza w jelitach. Jedne i drugie działają alkalizująco, odkwaszająco, co niweluje zmęczenie.
Pokrzywa – pobudza układ krwiotwórczy do większej produkcji czerwonych ciałek krwi i hemoglobiny. Jest bogata w sole mineralne, uzupełnia niedobór mikroelementów w organizmie, a tym samym wzmacnia odporność.
Skrzyp polny – oczyszcza organizm, poprawia kondycję włosów, paznokci i skóry. Nie należy go spożywać jednak zbyt długo, najlepiej około miesiąca, ponieważ bardzo wypłukuje organizm. Podczas przyjmowania skrzypu należy bardzo uzupełniać płyny.
Witamina C – koniecznie jedzmy surówki  i kiszonki, popijajmy sokami .
Aktywność fizyczna – regularny ruch poprawia sprawność serca i płuc. Jesień to bardzo dobra pora na uczęszczanie na grupowe zajęcia fizyczne. Ćwiczenia w zespole dobrze wpływają na mobilizację ciała i ducha. Jest to pewna forma rywalizacji, co buduje naszą kondycję.

Jesienią polecam wszelkiego rodzaju herbatki ziołowe. Koniecznie korzystajmy z rozgrzewających i pobudzających zabiegów kosmetycznych.

Polecam zabiegi czekoladowe, ciepłe kule, ciepłe kamienie.

Hanna Kasztelan

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ