NASA

Pierwsza część akcji, trzymającej w napięciu cały świat dobiegła końca. Łazik Perseverance oraz helikopter Ingenuity wylądowały na Marsie. Wszystko można było oglądać za pośrednictwem transmisji na żywo, którą odpaliła sama NASA, a jej zapis znajdziecie na końcu naszego artykułu. Narodowa Agencja Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej opublikowała także pierwsze zdjęcie z Marsa po lądowaniu łazika. Dostępne jest także w naszym artykule.

Łazik już na Marsie. NASA pokazuje zdjęcia

Łazik Perseverance, co w tłumaczeniu na język polski oznacza wytrwałość wylądował dokładnie na marsjańskim kraterze Jezero. To właśnie w tym miejscu, według NASA, kiedyś miała znajdować się woda. Teraz Perseverance zajmie się wnikliwym badaniem gruntu Marsa i być może, pozwoli naukowcom pozyskać przełomowe informacje na temat Czerwonej Planety.

Sukces NASA można było śledzić za pośrednictwem transmisji wideo, ale jak przyznała amerykańska agencja rządowa lądowanie to dopiero początek misji.

NASA zdecydowała się także opublikować pierwsze zdjęcia z Marsa, jedno z nich pokazujemy poniżej. Co do samego łazika to jest on znacznie udoskonaloną wersją „pojazdu”, który pojawił się na Marsie 9 lat temu. Ma pozwolić jeszcze bliżej poznać wiele zagadek związanych z Czerwoną Planetą.

Liczymy, że wkrótce Narodowa Agencja Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej pokaże kolejne zdjęcia. Cały świat patrzy z zaciekawieniem po informacjach przekazywanych w ostatnich godzinach. Według planu NASA łazik ma pozostać na Czerwonej Planecie przez 2 lata. Pobożnym życzeniem jest pobranie próbek gruntu. Do tej pory jeszcze to się nie udało w przypadku żadnej planety.

Nagranie z przebiegu całej operacji możecie zobaczyć poniżej.

źródło: o2.pl, NASA