6 rzeczy, które powinniście odpuścić, by żyć pełnią życia

0
190

 

Czasami kurczowo trzymamy się przekonań i zachowań, nawet jeśli od dawna nam nie służą (o ile kiedykolwiek nam służyły). Poniżej znajdziecie listę sześciu zachowań, których powinniście się pozbyć, jeśli chcecie wieść szczęśliwsze i pełniejsze życie.

1. Dążenie do ideału

Starasz się być idealny za wszelką cenę ? Niesamowite! Dlaczego? To po ludzku niemożliwe. Próbujesz osiągnąć nieosiągalne, a ciągłe dążenie do niego, pozostawia w tobie uczucie zmęczenia, zniechęcenia i beznadziei, aż w końcu doprowadza do wyczerpania i powoduje w tobie dodatkową frustrację. Próbujesz ścigać niedoścignione.

2. Stawianie potrzeb innych przed własnymi

Jako człowiek, jedną z twoich kluczowych życiowych ról, jest pomaganie ludziom w potrzebie. To bardzo ważna rola społeczna, jednak nie oznacza to, że powinieneś starać się zadowalać potrzeby innych za wszelką cenę, często kosztem twojego własnego samopoczucia. Nadal rób wszystko, co możesz, by pomóc słabszym, ale jednocześnie ustal granice dla swoich działań, by zminimalizować swoje wyczerpanie, a także możliwe uczucie odrzucenia.

3. Dążenie do materialnego sukcesu

Wielu ludzi uzależnia swój sukces i życiowe powodzenie od wyglądu, bogactwa, mieszkania, posiadanych rzeczy. A co się stanie, jeśli żadna z tych rzeczy nie sprawi, że będziesz szczęśliwy? Co jeśli zaczniesz określać sukces poprzez poczucie spełnienia, zaangażowania, samorealizacji lub jeszcze czegoś innego? Porzuć przyzwyczajenie mierzenia się miarą innych ludzi, a zamiast tego zacznij rozwijać własne wyznaczniki sukcesu, które będą miały znaczenie dla ciebie.

4. Robienie wszystkiego naraz.

Gdzieś po drodze, zaczęliśmy wyrabiać w sobie przekonanie do tego, że powinniśmy umieć robić wiele rzeczy naraz. Naszą wartość (choćby na rynku pracy), mierzy ilość umiejętności, które posiadamy. Takie przekonanie powoduje, że patrzysz się na innych, a inni zawsze robią (twoim zdaniem) więcej, w dodatku z uśmiechem na ustach, przez co ty starasz się im dorównać. W efekcie przepracowujesz się, robiąc kilkanaście rzeczy jednocześnie, zapominając o tym, że są to rzeczy, które nawet cię nie interesują, bo robisz je tylko dlatego, bo uważasz, że wypada.

5. Rozpamiętywanie przeszłości

Niektóre momenty z przeszłości zdają się żyć w naszej pamięci własnym życiem – przeżywamy je na nowo, robiąc scenariusze, zastanawiając się, co mogliśmy, a czego nie powinniśmy robić itd. O dziwo, o wiele łatwiej jest kurczowo trzymać się przeszłości, pamiętać przykre wspomnienia i nie pozwalać sobie na wybaczenie ich (nawet samemu sobie). Noszenie ze sobą poczucia żalu i winy tylko cię obciążą i czyni cię więźniem własnych wspomnień. Zamiast spoglądania wstecz, wykorzystaj swoją przeszłość – skup się na lekcjach, które możesz z niej wyciągnąć i zrób to!

6 . Skupianie się na tym, co powinieneś lub czego nie powinieneś robić.

„Powinnam schudnąć”, „powinienem robić więcej”, „powinienem lepiej się odżywiać”, „powinnam być bardziej cierpliwa”, „powinnam więcej ćwiczyć” – brzmi znajomo, prawda? Być może część z tych „przypomnień” pomoże ci zabrać się do pracy, ale czy sprawi, że poczujesz się dzięki nim lepiej? Czy takie postanowienia, wynikające z powinności, faktycznie są w stanie zmienić twoje zachowanie, czy wręcz przeciwnie – sprawiają, że czujesz się przez nie jeszcze gorzej? Przypomnij sobie dlaczego twoje postanowienia mają dla ciebie znaczenie i co czyni je tak ważnymi. Dlaczego nadałeś im tak ogromne znaczenie? I wreszcie: jakimi małymi, acz stałymi i konsekwentnymi kroczkami, możesz poruszyć się we właściwym i ważnym dla ciebie kierunku już dziś?

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ